A következő egy évben is megmaradhat a nagy kereslet az IT-termékek és a háztartási kisgépek iránt, ugyanis a magyarok 67 százaléka számítástechnikai, 57 százaléka pedig háztartási kisgépek beszerzését tervezi – derül ki a GfK Hungária Piackutató Kft. Elektro Shopping Monitor című, reprezentatív felméréséből.
A GfK Elektro Shopping Monitor tanulmánya a vásárlási szokások és vásárlói preferenciák, továbbá a kiskereskedelmi piac trendjeinek elektronikai termékkategóriákra vonatkozó átfogó elemzése. A vizsgálat kiterjedt a szórakoztató elektronikai eszközök és kiegészítők, nagyméretű háztartási berendezések (fehéráru), kisméretű háztartási berendezések, telekommunikációs eszközök és kiegészítők, fotó, videó, számítástechnikai eszközök és kiegészítők, asztali és kézi játékkonzolok vásárlására is.
Az MTI-nek eljutatott eredmények szerint az elmúlt két évben a kisméretű háztartási berendezésekből és számítástechnikai eszközökből vásároltak a legtöbben, a megkérdezettek közel 74 és 77 százaléka.
A kutatás szerint amikor a megkérdezettek vásárolnak, a következőket mérlegelik (fontossági sorrendben):
Boltot a megkérdezettek fele az alacsony árak alapján választ, 35 százalékuknak a széles termékválaszték, 28 százalékuknak pedig a szerviz- és garanciaszolgáltatás a fontos szempont. Az is kiderült, hogy a törzsvásárlói program elérhetősége, valamint a pontgyűjtés lehetősége motiválja legkevésbé a vevőket.