Index Vakbarát Hírportál

1,5 milliót adott a kormány 2100 lájkért

2015. július 9., csütörtök 20:06

Több mint másfél millió forintot - pontosan 1 millió 550 ezer forint plusz áfát - költ a kormány a Gyere haza, fiatal! kampány facebookos és google-ös hirdetéseire – derül ki abból a válaszból, amit Czomba Sándor foglalkoztatási államtitkár adott két LMP-s képviselő, Szél Bernadett és Ikotity István írásbeli kérdésére.

Célunk minél több, jelenleg külföldön dolgozó honfitársunknak segítséget nyújtani a hazatérésben, letelepedésben, munkavállalásban. A program indulása óta eddig 4 pályázó hazaérkezését és munkába állását segítettük, emellett további 80 hazatérni tervező fiatalt közvetítettünk ki konkrét munkahelyre

- írja Czomba a válaszban az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft.  által bonyolított programról, és azt is hozzáteszi, hogy a nyolcvan kiközvetített fiatal esetében már csak a munkáltató pozitív döntésére várnak.

A program körül ráadásul eddig sokkal többet lehetett olvasni a bénázásáról, mint az óriási sikersztorikról. Az egész azzal kezdődött, hogy Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) foglalkoztatásügyi államtitkára azt nyilatkozta, hogy már 40 ezren jelentkeztek a programra, aztán viszont kiderült, hogy Czomba csak összekeverte a Facebook-elérést (reach – tehát, hogy mennyien látták az oldal reklámját) a jelentkezők számával, ami ekkor 581 volt.

A számokkal kapcsolatban utána is nagy volt a kavarás ezért mi is rákérdeztünk a dologra az OFA-nál. Június végi válaszuk szerint:

A program Facebook-oldalának pedig jelenleg kicsivel kevesebb mint 2100 lájkolója van. A 444 csütörtökön egyébként arról írt, hogy Hvg.hu videójában hazatérőként megszólaló lányt konkrétan a programot szervező OFA-hoz sikerült hazahozni marketingesnek. A programról ide kattintva olvashat bővebben.

Rovatok