Mellékesen a Stadler is nagyon gyorsan igazodott a magyar viszonyokhoz. A főnökük gyorsan eljött személyesen lepacsizni Orbán Viktorral, azonnal kiemelt partnerek is lettek. Azóta is alig győzik szeretni egymást, a Stadler még azt is megcsinálta, hogy amikor megromlott a kormányzati viszony Simicskával és Nyergessel, akkor az utóbbi focicsapatának támogatását azonnal felmondta.
Még májusban megírtuk, hogy a több tízmilliárdos, villamos motorkocsik vásárlásáról szóló közbeszerzést sikerült olyan szerencsétlenül kiírni, hogy előre meg lehet mondani, hogy melyik cég fogja megnyerni. Olyan szinten a svájci Stadlerre lettek kialakítva a kritériumok, hogy még attól is retteghetett a MÁV, hogy sok más cég is pályázhat, bármiféle nyerési esély nélkül.
Nos, a legkitartóbbak eddig izgulhattak, most nagy csinnadrattával aláírták a szerződést a győztessel. A Stadlerrel. Uniós pénzt verünk el rá, és maga termék várhatóan nem is lesz rossz minőségű, de az ilyen, egy cégre kiírt közbeszerzéseknél őrületesen megnő az egyéb, nehezebben felderíthető lopások kockázata. Az is kellemetlen, hogy úgy tűnik, a közbeszerzési adatbázisba nem sikerült feltenni az eredményt.
Ahogy az se jó, ha a MÁV-nál teljesen alap marad, hogy a közbeszerzései ilyen erősen irányítottak, és ez a vezértől a középvezetőkig mindenkinek rendben van. Arról nem is beszélve, az ilyen szintű szerencsétlenkedések után mindig egy kicsit kevésbé csodálkozhatunk, ha az európai „hülyegyerek pozíciónk” egy kicsit jobban stabilizálódik.