Felmerült, de nem lesz új, átmenőforgalmú főpályaudvara Budapestnek, noha Bécsnek, Berlinnek, Prágának és Varsónak is van hasonló – írta a Napi Gazdaság. A lap szerint „a város sajátos közlekedési térszerkezete, a nagy beépítettség miatt óriási beruházást igényelne egy központi pályaudvar, ráadásul a MÁV szakemberei szerint nem hozna jelentős változást a jelenlegi közlekedési helyzetben”.
A fő irány ezért a Keleti és a Nyugati pályaudvar fejlesztése lesz a 2014–2020-as uniós elszámolási időszakra vonatkozó Állomásfejlesztés – IKOP 2014–2020 című program alapján.
A MÁV még 2011-ben rendelt meg egy tanulmányt a központi, átmenő főpályaudvar létesítésére. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem tanulmánya szerint „vasútüzemi szempontból a Ferencváros állomás, a Duna és a Népliget közti terület lenne a legalkalmasabb”. Alternatívaként egy átszálló állomás létrehozása jöhetett volna szóba az Expo kőbányai kiállítási területe mellett, ahol keresztezi egymást a kelet–nyugati és az észak–déli vasúti forgalom. Mindkét terv gyengéje, hogy jelentősen fejleszteni kellene hozzájuk a tömegközeledési kapcsolatot.
Felértékelődhet viszont Kelenföld, amelyet intermodális csomóponttá fejlesztenek, ehhez az M1-es és M7-es autópályánál új közúti csomópontot építenek ki, az 1-es villamost pedig meghosszabbítják a pályaudvarig, a 4-es metró végállomásáig – mondta el Becsey Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára. Az úgynevezett transzeurópai folyosó projektek is érintik Kelenföldet, a déli összekötő híd kapacitását bővítik, kiépül a harmadik sínpár Kelenföld és Ferencváros között.
Megvizsgálják azt is, hogyan alakul a dél-budai vasúti közlekedési rendszer, elemzik a Déli és a Kelenföldi pályaudvar kihasználtságát is. Becsey szerint azonban nincs olyan szakmai elképzelés, amely a Déli pályaudvar teljes megszüntetéséről szólna.