Index Vakbarát Hírportál

Nem volt elég üzemanyag a Wizz Air gépében, inkább otthagyták 50 utas poggyászát

2015. augusztus 26., szerda 16:07

Hurghadából érkezett haza mintegy 50 magyar búvár a hosszúhétvégén ferihegyre a Wizz Air légitársasággal, a reptéren azonban kisebb sokkot kaptak. Hiába várták ugyanis a poggyászkiadónál az elcsomagolt búvárfelszerelésüket, egy sem érkezett meg.

A többnyire profi búvárok teljes felszerelését tartalmazó csomagok értéke egyenként 700 ezer és másfél millió forint között mozog, vagyis összessen nagyjából 50 millió forintnyi értékről van szó, többen még a búvárszámítógépüket is a bőröndjükben hagyták.

Fizettek a túlsúlyért

Mint utóbb kiderült, a gépet nem tankolták meg annyira, hogy elbírja hazáig az egyenként nagyjából 30 kilós poggyászokat, így a légitársaság egyszerűen úgy döntött, azokat nem hozza el. Hiába fizettek az utasok a csomagok után a súlytöbbletért, azt elfelejtették velük közölni, hogy a bőröndöket nem rakják fel a gépre.

A magyar reptéren pedig nem tudtak nekik segíteni, azt mondták, a légitársasággal kell egyeztetni az eltűnt csomagokról. Ahol viszont különösebben nem siettek a segítségükre, egyéb tájékoztatás híján maradt a Wizz Air ügyfélszolgálata 06 90-es, emelt díjas számon, percenként 250 forintért.

Hívja fel a hurhadai repteret!

"Teljesen feleslegesen hívtam őket. Szegény operátort osztottam csak ki, miután a főnöke nem volt hajlandó átvenni a telefont, és azt üzente, hogy én vegyem fel a kapcsolatot a hurghadai repülőtérrel" - mesélte az Indexnek az egyik pórul járt utas.

Aki viszont ezek után tényleg felhívta az egyiptomi repteret, és kiderült, a csomagok ott vannak Hurghadán. De nem tudják elküldeni, mert egy légitársaság sem szállítja el a Wizz Air csomagjait. A társaság következő járata pedig csak augusztus 29-én közlekedik.

"A felszerelés több társamnak a munkaeszköze is egyben, mentőbúvárok, oktatók" - magyarázta. Szerinte ha a csomagjuk nem kerül elő, vagy hiányosan érkezik meg, nem tudnak dolgozni, de néhányaknak már az is problémát jelent, ha napokra nélkülözniük kell a felszerelésüket.

Kevés volt az üzemanyag, inkább hagyták

Megkérdeztük az esetről a Wizz Airt is, ahol elmondták, üzemanyaghiány miatt döntöttek úgy, hogy inkább nem viszik magukkal a súlyosabb poggyászokat.

„Mivel aznap számos repülőgép-változtatás történt hálózatunkon, a járatot teljesítő repülőgépre a szokásosnál alacsonyabb poggyász-súlyhatár vonatkozott. A járatnak teljes ülőhely-kihasználtság mellett elegendő mennyiségű üzemanyagra volt szüksége, hogy biztonságban visszarepüljön Budapestre. Ezeket a körülményeket figyelembe véve az említett felszerelést hátra kellett hagynunk" - közölte megkeresésünkre Doug Oliver, a Wizz Air kommunikációs osztályvezetője.

Egy héttel később van járat

Szerinte vizsgálják a lehetőségét, hogy hogyan tudnák idereptetni a hátra hagyott poggyászt, de ha nem sikerül más megoldást találni, a következő Wizz Air járat hozza majd el őket Hurghadából Budapestre, amely "sajnálatos módon" csak augusztus 29-én közlekedik majd. Doug Olivert egyébként az ügyfélszolgálat úgy informálta, hogy minden érintett utast külön tájékoztatnak a késő poggyászokról.

"Általános gyakorlatként az utasainkkal folytatott kommunikáció részleteit nem hozzuk nyilvánosságra. Szeretném hangsúlyozni, hogy a felszereléseket azonnal biztonságos, elzárt területen helyezték el” - közölte.

Rovatok