Csakúgy, mint a Charlie Hebdo-támadás esetében, a november 13-i párizsi merényletsorozat után is hamar megjelentek a terrortámadásból hasznot remélő, élelmes online kereskedők, írja a Vice.
Egy hét sem telt még el a merényletsorozat óta, de a szolidaritás kifejezésére indult „Pray for Paris” szlogent és a francia grafikus, Jean Jullien által rajzolt Eiffel-tornyot és békejelet ötvöző illusztrációt már változatos termékeken láthatjuk viszont. Ilyen például a fülbevaló, a medál vagy a póló.
Ugyanez már lejátszódott a „Je Suis Charlie” feliratos bögrékkel és pulcsikkal, de persze korábbi példák is akadnak, a 2001. szeptember 11-i terrortámadás után például Bin Laden-es dartstáblát kezdtek árulni élelmesebb kereskedők. A Je Suis Charlie-t először leíró Joachim Roncin ekkoriban hangot is adott elborzadásának, amit a szlogen áruvá válása kapcsán érzett, és a francia szabadalmi hivatal is sietett kijelenteni, hogy minden a szlogen levédetésére irányuló kérést elutasítottak.
Némelyik árus ugyan fogadkozik, hogy a Pray for Paris-s tárgyakból származó bevételeket a Vöröskeresztnek adják, vagy más jótékonysági célra használják fel, de az ilyen ígéretek valóságtartalmáról elég nehéz meggyőződni.