Tömegverekedések, sorban állások, sok feszültség, kiürített polcok - a Black Friday Amerikában hivatalosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor a kereskedők elég nagy akciókkal várják vásárlókat. A jelenség az utóbbi években begyűrűzött Európába is.
Olyannyira, hogy a Millward Brown piackutató felmérése szerint a magyarok 54 százaléka már hallott a Black Friday-ről. A 25-34 évesek az átlagnál tájékozottabbak az eseményről, 61 százalékuk hallott róla.
A felmérés szerint a vásárlók negyede 30-60 ezer forint között költene.
A 18-50 év közötti magyarok 28,1 százaléka tervezi, hogy a fekete pénteken vásárol, 40 százalékuk online.
36 százalék ruhavásárlásban gondolkodik, ők kétszer annyian vannak, mint akik elektronikai cikkeket és autókiegészítőket vennének. Konyhai kisgépekre a válaszadók 15 százaléka utazik, tévét 13 százalék vásárolna. Számítógép-alkatrészeket 8 százalék, szépségápolási termékeket 7 százalék tervez vásárolni.
A Magyar Természetvédők Szövetsége péntekre a "Ne vásárolj semmit!" napot hirdette meg.