Az MNB 18 millió forintos bírságot szabott ki az NN Biztosító Zrt.-re az életbiztosítási szerződések kezelése során tapasztalt nem megfelelő eljárások és a szerződések hiányos tartalmi elemei, illetve az ügyfél-tájékoztatásra és panaszkezelésre vonatkozó jogsértések miatt, írja az MNB sajtóközleményében.
A Magyar Nemzeti Bank átfogó vizsgálatot végzett az NN Biztosítónál 2012. március 1. -től 2015. decemberig tartó időszakra vonatkozóan. A Jegybank megállapította, a biztosító alapvetően jogszabályszerűen működik, de egyes életbiztosításoknál az adminisztrációs díj levonása, illetve a konstrukciókhoz kötődő tartalékolást illetően nem minden esetben a szerződési feltételekkel, s a tartalékolási szabályokkal összhangban járt el.
Hiányosságokra derült fény az NN Biztosító leltározásával, és egyes felügyeleti adatszolgáltatások alátámasztottságával kapcsolatban is. Az MNB vizsgálata sok problémát tárt fel az biztosító egyes életbiztosítási termékei kapcsán a biztosítási szerződéseknek a jogszabályok által előírt tartalmi elemeivel kapcsolatban. Több esetben jelentős késéssel teljesítették a pénzmosás és terrorizmus megakadályozására hivatott adatszolgáltatási kötelezettségét is. Az NN Biztosító többször megszegte az ügyfél-tájékoztatásra, panaszkezelésre vonatkozó törvényi előírásokat is.
A feltárt jogsértések miatt az MNB 18 millió forint felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az NN Biztosítóra, és kötelezte arra, hogy mindenkor a jogszabályoknak megfelelően működjön. A jegybank határozatában 2016. március 31-ig adott határidőt a biztosítónak arra, hogy írásban adjon tájékoztatást a jogsértések megszüntetésére vonatkozóan megtett intézkedéseiről.