Még több tőkét és tudást pakolnak össze egy olyan nagy múltú vállalkozásba, ami akár a Közgép utódja is lehet. Az összefonódáshoz most kérték a Gazdasági Versenyhivatal hozzájárulását - tudta meg a Vs.hu.
A versenyhivatal közleményében négy cégnév szerepel. A Körösaszfalt menedzsmentje megállapodott abban, hogy két másik társaság, az Épkar és a West Hungária Bau közös irányítást szerez egy Körösaszfalt-tulajdonú cég, a Magyar Építő felett. Ez azt jelenti, hogy az Épkarnak és a West Hungária Baunak hirtelen legalább 50 százalék plusz egy szavazatnyi befolyása lesz a Magyar Építőben.
A Magyar Építőt, ami most új irányítás alá kerül, májusban vásárolta meg a Körösaszfalt. A nagy múltú cég addig az építőipar egyik régi motorosának, Tolnay Tibornak a tulajdonában volt. Tolnay az Építőipari Vállalkozók Országos Szakszövetségének elnöke, valamint 1999 óta az OTP Bank felügyelőbizottságának elnöke - írja a Vs cikke.
A Körösaszfalt részben a Duna Aszfalton keresztül Szijj László tulajdona. Az eddig elsősorban útépítésekben jeleskedő tiszakécskei vállalkozás, a Duna Aszfalt, 2012 óta szárnyal a közbeszerzési pályázatokon. Szijj László nem ritkán a felcsúti polgármester cégével, a Mészáros és Mészáros Kft.-vel közösen kap megbízásokat a közszférából, így például a békési ivóvíz minőségét javító programban. A Duna Aszfalt az egyik szponzora a felcsúti Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémiának. A Vs úgy tudja, hogy a Körösaszfalt fiatal vezérigazgatója, Pálffy Balázs, Mészáros Lőrinc lányának jövendőbelije.
Az Épkar Szeivolt István tulajdona. Az ő neve legutóbb akkor merült fel, amikor kiderült, hogy a brókerbotrány egyik szereplője, a Kun-Mediátor fővárosi székhelye Szeivolt tulajdonában lévő ingatlanba van bejegyezve.
A West Hungária Bau azon kívül, hogy ugyancsak sorra nyeri a közbeszerzéseket a Várkert Bazártól kezdve az MTK stadion megvalósításáig, azzal is felhívta magára a figyelmet, hogy tulajdonosa, Paár Attila megvásárolta Orbán Viktor vejének, Tiborcz Istvánnak a részesedését az Elios nevű cégben. Az Eliosnál az OLAF, az unió csalásellenes hivatala is vizsgálódik a közszférától elnyert és uniós pénzekből finanszírozott megbízások ügyében.
Az említett cégek közül egyedül a Körösaszfaltnak nem volt érdemi tevékenysége, évek óta nincs árbevétele, évente egy-két milliós vesztesége van. Ennek alapján akár érthető is, hogy ha már megszerezte a Magyar Építőt, akkor ehhez tőkére és tudásra is szüksége van.
Ha a Gazdasági Versenyhivatal engedélyezi az összefonódást, egy tekintélyes építőipari vállalkozás jöhet létre a Körösaszfalt részvételével.