"Az új év első hetében Ausztria legnagyobb példányszámú lapjai (Kronen Zeitung, Österreich, Kleine Zeitung, Kurier) mind-mind varázslatos úti-tippként ajánlják hazánkat és annak fővárosát, így pár nap alatt Ausztriában közel 1,5 millió olvasóhoz juthatott el a pozitív üzenet" - hirdeti a Magyar Turizmus Zrt. (MT).
"A hideg időben a magyarországi forró és gyógyító fürdők, valamint Budapest egyedi kulisszái ideális kikapcsolódási lehetőségeket nyújtanak az osztrák turistáknak" – az MT szerint így foglalható össze a cikkek tartalma.
A sok pozitív írás viszont nem az osztrák turisztikai újságírók őszinte meggyőződéséből született, hanem, mint ahogyan a Turizmus Zrt. fogalmaz, a magyar állam "PR-offenzívájának" részei.
"Az integrált PR-kampánynak része az MT Zrt. által frissen elkészített videóüzenet is, amelyben a hazánkba látogató turisták elmondják: Magyarország egy biztosságos (sic!), lenyűgöző, ötcsillagos úti cél" - áll a beszámolójukban.