Végigvette a 444.hu, hogy hol költötték el a közpénzből menő kormányzati kommunikációs kampányokat az elmúlt időszakban.
Alapvetően két típusú állami kampányra költöttünk sokat mostanában:
A mechanizmus az volt, hogy némi pénzért a Rogán Antal szomszédjaként is ismerős Csetényi Csaba cégei közvetítették ki ezeket az üzeneteket a kormánybarát csatornákhoz. A legdrágább, tévés hirdetések kizárólag az Andy Vajna által nagy nehezen megszerzett TV2-csoporthoz és a közmédiához mentek.
A TV2-s csatornák így rövid idő alatt nagyjából 1,3 milliárd közpénzhez jutottak listaáron. Ebben nincsenek még benne a nagy állami vállalatok, mint a Szerencsejáték Zrt., MVM és társaik nagyon fontos kommunikációs költései vagy esetleg egyes minisztériumok saját programjai, mint mondjuk az uniós pénzes hirdetések és egyebek. Miután a kormány más piaci szereplőnél nem költött, nyilvánvalóan durván torzította a tisztességes versenyt a TV2 felpumpálásával. A TV2 nézettsége az utóbbi időben nem emelkedett, piaci folyamatok véletlenül sem indokolhatták részben sem a nagy nekibuzdulást.
A TV2 ráadásul bedurvult, és márciustól megduplázza a listaárait, ami annak is lehet a jele, hogy bőven számítanak még piaci viszonyoktól független állami költésekre a csatornáiknál. Az eddigi fő rivális, az RTL Klub reklámos listaárai így nagyjából a TV2 árainak negyedére fognak rúgni.
A közmédiánál 410 millió forintot költött az állam, de az a közvetítői díjakat leszámítva inkább olyan, mintha az állam egyik zsebéből a másikba tenné a pénzt.