2016. február 17., szerda 11:58
Megjelent a Magyar Közlönyben, hogy alakítanák át a várost a budapesti olimpiához, milyen kulcsfontosságú infrastruktúra-fejlesztések kellenek ahhoz, hogy egyáltalán képesek legyünk egy ilyen nagyszabású rendezvény megrendezésére. Ezek többsége olyan fejlesztés, amit egyébként is megcsinálnának, de akad néhány olyan elem is, amit csak az olimpia miatt valósítanának meg.
Íme a lista:
- Háromvágányú kapcsolatot terveznének Kelenföld és Ferencváros állomások között, valamint új elővárosi megállókat alakítanának ki (Danubius, Népliget-Fradiváros). Átépítenék a budapesti Déli összekötő vasúti Duna-hidat.
- A 150-es vasútvonal Soroksári út menti nyomvonalát áthelyeznék a Határ út és a Kvassay Jenő út közötti szakaszon.
- Az M1-autópályát 2x3 forgalmi sávra szélesítenék az M0 és M19 csomópontok között.
- Az M7-es autópálya jobb pályáját 3 forgalmi sávra szélesítenék az M0 autóút és 710 sz. főút (leendő M8-as csomópont) csomópontok között.
- Új 2x3 sávos közúti Duna hidat terveznének a Galvani út Illatos út vonalában. A kapcsolódó úthálózat tervezési határa a Fehérvári út – Üllői út közötti szakaszra terjed ki.
- A ráckevei HÉV-vonalat valahogy átvariálnák, úgy, hogy a Határ út és a Kvassay Jenő út közé eső szakasz ne legyen útban, de nem szüntetnék meg.
- A csepeli HÉV helyett villamos járna, amit a 2-es villamos vonalával kötnének össze. A jelenlegi HÉV-vonalat a Boráros tér – Közvágó híd közötti szakaszon elbontanák.
- A kisföldalattit rekonstruálják és akadálymentesítik, új megálló lenne az 1-es villamos Kacsóh Pongrác úti megállójánál, valamint a vonalat meghosszabbítják a Vigadó térig, átszálló kapcsolatot adva a 2-es villamoshoz.