2016. március 3., csütörtök 16:27
Tavaly 270 milliárd forint értékben vásároltak a magyarok az interneten, az online kiskereskedelem tavalyi forgalma 16 százalékkal bővült az előző évhez képest – derült ki a GKI Digital és az Árukereső.hu felméréséből.
Továbbra is műszaki cikkeket veszünk leginkább online, ezekből 2015-ben 48 milliárd forint forgalom volt. A legnagyobb változás viszont a játékok és kultúra területén volt, ezeknél arányaiban minden más szektornál jobban terelődött át a forgalom a fizikai boltokból a netre.
A kutatásból kiderült még, hogy
- Magyarországon tavaly közel 2,5 millióan vásároltak valamilyen webáruházban, de az új belépők aránya mintegy 4 százalékra csökkent;
- a webáruházak vásárlói közül a legtöbben – boltonként átlagosan 63 százalék – tavaly csak egyszer vásároltak az adott boltban;
- magyar nyelvű honlappal és forintalapú árazással közel 4200-4500 online kiskereskedő működik;
- a teljes forgalom 30 százalékát viszont a legnagyobb 10 kereskedő adja, akiknek együttes online árbevételük tavaly közel 80 milliárd forint volt;
- a legnagyobb online kereskedők továbbra is az Edigital, az eMAG és a Mall.hu, de nagyot nőtt tavaly a Tesco online részlege is.