A felmérések szerint összességében 40-50 milliárd forintot kellene fordítani Budapest árvízvédelemére – közölte a Tarlós István főpolgármester a Rádió Q reggeli műsorában.
Tarlós a KeljFelJancsi! című műsorban arról beszélt, jelenleg az összeg 20-25 százaléka áll rendelkezésére a fővárosnak, ebből a csillaghegyi öblözet árvízvédelmét meg tudják oldani. Ezenfelül saját forrásokból öt-hat helyen végeztek és végeznek felújítási munkálatokat. Tarlós szerint a fővárosban 20-25 évig nem foglalkoztak érdemben az árvízvédelemmel.
Lehet politikai meg kommunikációs piszkoskodásokat folytatni, de két dologra nem szabadna ezt kiterjeszteni ma Budapesten semmi esetre sem: az egyik a 3-as metró felújítása, a másik az árvízvédelem
– mondta a főpolgármester. Tarlós István állítása szerint a római-parti partrendezés terveit több helyen is közszemlére teszik, hogy megnyugtassák a közvéleményt. „Az ultraliberális katasztrófaturisták feleslegesen aggódnak a part miatt, az sokkal szebb és élvezhetőbb lesz, mint eddig” – közölte a szokásos stílusában.
A fakivágásról azt mondta, kétféle megoldási lehetőség van a csillaghegyi öblözet védművének a felépítésénél, mindkettő komoly fakivágásokkal jár: az egyik esetben nagyobb számú, silányabb fát kell kivágni, a másik esetben kevesebb, komolyabb érteket képviselő fát. Tarlós szerint még idén el kell kezdeni az árvízvédelmi munkálatokat.
A főpolgármester a 3-as metró felújításáról is beszélt. Szerinte 2015 nyara előtt azért nem lehetett érdemben belefogni, mert a 2010 előtti városvezetés 251 milliárd forint adósságot hagyott a fővárosra, ennek utolsó részét, a BKV maradék 53 milliárdját 2015 nyarán vállalta át a kormány.
Közölte, a szerelvények felújítása nincs csúszásban, az infrastruktúra felújítása pedig három évig tart majd, és három szakaszban valósul meg. A 3-as metró rossz állapotban van, időről időre spontán füstölni kezd és lerobban. Állapotát naponta felülvizsgálják, és folyamatosan zajlanak a síncserék a komoly balesetveszély kiküszöbölése érdekében. A BKV vezetői abban a pillanatban, amikor a szakértők életveszélyes állapotot észlelnek, leállítanák a 3-as metrót, de a rendelkezésére álló információk szerint „ma még bátran lehet utazni a 3-as metróval”.