A külföldi trendekkel összhangban szinte szárnyal Magyarországon az elektronikus kiskereskedelem. A Szek.org becslése szerint egy év alatt 20 százalékkal nőtt az átlagos "kosárérték", azaz hogy átlagosan mennyit költ egy vásárló egy elektronikus kiskereskedelemi áruházban.
Ezért érdekes lehet, hogy ki nyeri az idén 10. alkalommal kiosztásra kerülő Év Internetes Kereskedője Díjat. Két kategóriában hirdetnek győztest: az egymilliárd forint éves árbevétel alatti és feletti vállalatokat külön díjazzák. A szavazást a szakmai zsűrin kívül a vásárlók is befolyásolhatják: április 21-ig lehet voksolni, a szavazók között közönségdíjakat sorsolnak ki.
Az eNET legutóbbi kutatásai szerint a legnépszerűbb, online megvásárolt termékkategóriák a számítástechnikai cikkek, a szórakoztató elektronika, a lakásfelszerelés, a játékok, ajándéktárgyak, de a magyarok egyre bátrabban vásárolnak az interneten ruházati cikkeket, sportruházatot is.
Az itthoni vásárlók egyértelműen a kényelmet és a gyorsaságot keresik: az e-kereskedők 89 százaléka szállít futárral, de közel kétharmaduk saját fizikai üzletében is átadja a megvásárolt árut. Közel minden tizedik üzlet csomagautomatába is kézbesít.