Csoportos kártérítési pert indítottak az Egyesült Államokban a Starbucks kávézólánc ellen, írja a CBS News. Indoklásuk szerint a cég megtéveszti a vásárlókat, amikor jegeskávéját hét deciliteres pohárban hirdeti. Az Independent azt írja, hogy egy nő ötmillió dollárra pereli a láncot.
A vevő valójában négy deciliter kávét kap kézhez, az ital majd fele ugyanis csak jég – legalábbis ezt állítja a pert indító ügyvédi iroda, amely egy 29 oldalas jelentést nyújtott be a keresetéhez.
Az észak-illionoisi szövetségi bíróságon folyó eljárással kapcsolatban a nagyvállalat képviselője csak azt nyilatkozta, „a vásárlóik értik, hogy a jegeskávéban jég is van.”
Az eljárást kezdeményező ügyvédek azonban azt ajánlják, nagyobb poharakban szolgálják fel az italt, hogy abban a hirdetésnek megfelelő mennyiségű legyen a kávé.