Nagy a nyomás a német felső kategóriás autókon a nemrégiben bemutatott Tesla 3-as modellje miatt, írta a Bloomberg.
Az Audi, Porsche, Mercedes és BMW négyes uralja a prémium autópiacot, és a Toyota Lexus-on kívül már évtizedek óta nem volt komoly versenytársa a németeknek. Ez megváltozott áprilisban, mikor bemutatták a $35000-os (9,8 millió forint), Tesla Model 3-t, amiért 325 ezer vásárló fizetett be fejenként $1000 (280 ezer forint) előleget.
Az kocsi ára alulról súrolja a négy német prémium autó árszínvonalát, de Elon Musk, Tesla vezér elmondta, hogy az autói kifejezetten a német márkákat tekintik versenytársaiknak.
Állítását az Edmunds autópiaci elemző által készített grafikon is alátámasztja, amiről leolvasható, hogy a Tesla vásárlók majdnem 30 százaléka gondolkodott BMW-, 20 százaléka Audi- vagy Mercedes- és 12 százaléka pedig Porsche vásárláson.
A német autómárkák a legérzékenyebbek a Tesla piacszerzésére, és ennek oka lehet, hogy a Teslánál tapasztalható gyártási késések és pénzügyi problémák ellenére, úgy tűnik áthelyeződött a személyautók innovációs központja. Sokan a Teslában látják azt az innovációt, amit a német autókban hiányolni kezdtek, mondta Jürgen Pieper, a Bankhaus Metzler elemzője.
Válaszul a Tesla kihívására, megnövekedett lendülettel indítanak elektromos autó fejlesztéseket a németek. A Porsche Mission E a Tesla S modell alternatívájaként kerülhet majd piacra, az Audi E-Tron Quattro-t fejleszt, ami várhatóan a Tesla X-el lesz egy súlycsoportban. Az amerikai piacok megtartása érdekében pedig akár 10 százalékos árcsökkentésre is számíthatunk a német autógyáraknál, mondta Stuart Pearson, a BNP Paribas elemzője.