Csak a Wizz Air nyújtott be ajánlatot a nyugati-balkáni járatok indítására szóló koncessziós pályázatra - írja pénteki számában a Világgazdaság. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a lappal közölte: ha minden rendben lesz a tárgyalásokon, még a nyáron megszülethet a négyéves időtartamra szóló szerződés, majd a szükséges felkészülési időt követően indulhatnak be a járatok.
Ha megállapodás születik, a légitársaság monopolhelyzetben szolgálhatja ki az öt nyugat-balkáni útvonalat (Albánia, Bosznia-Hercegovina, Koszovó, Macedónia és Montenegró), és esetleges üzemeltetési veszteségének ellentételezéseként kompenzációra is igényt tarthat, írja az MTI.
A Malév leállása után Magyarország légi piaca jelentősen átrendeződött. Több útvonalat átvettek más légitársaságok, szép számmal jelentek meg új fuvarozók, és tucatszám kerültek fel új célállomások a Budapesttel közvetlen légi összeköttetésben álló városok közé. Több korábbi Malév-desztináció azonban mindmáig nem érhető el átszállás nélkül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, ezt az űrt töltené most be a kormányzat a támogatott járatokkal.
A Wizz Air alapítójával, Váradi Józseffel készített interjúnkat itt olvashatja.