Egymás után gyorsan kötött négy nagy szerződést a a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. (NFI). Utakat terveztetnek, összesen 6 milliárd forintért, írja a Világgazdaság.
A sietség miatt viszont sok minden drágább lesz az adófizetőknek. Korábban ugyanis Orbán bejelentette, hogy a gyorsforgalmi utaknak mihamarabb el kell érniük a határokat.
Mivel uniós pénzeknél a projekt 5 százaléka fordítható legfeljebb úttervezésre, ezért nagyjából azt is lehet tudni, hogy mennyibe fognak kerülni az építendő szakaszok. Például az M30-as Miskolc–Tornyosnémeti közötti szakaszára kötött kétmilliárdos megbízás a Tura Terv Kft.-nek, az előzetesen becsültnél 130 millióval lett drágább. A NIF azzal indokolt, hogy
A komplex, sok érintett megkeresésével járó feladatok elvégzését minimális átfutási idő (6 hónap) alatt kell a tervezőnek teljesítenie.
És ez az érv mind a négy tenderre áll. Így egyébként az említett 60 kilométeres szakasz minden idők legdrágább magyar autópályája lesz tervezési szempontból.
Emellett:
Az építkezések jövőre vagy azutáni évben kezdődhetnek meg.