Illetékmentesek lesznek a lízinggel megszerzett kamionok, áll az új, 1269/2016-os kormányhatározatban a legfrissebb Magyar Közlöny szerint. Illetve egészen pontosan még nem lépett hatályba, de rendeleteben utasította Orbán az NGM-et, hogy lépjenek az ügyben.
Ez egyebek mellett azért furcsa, mert Wáberer György a közúti fuvarozás fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízott. Tehát ehhez a szabályozási változtatáshoz szinte biztosan volt köze. Ugyanakkor ez neki személyesen is komoly gyarapodást fog hozni, a hitelbiztosítéki nyilvántartás alapján legalább nagyjából 2500 lízingelt kamionja lehet.
Az illeték mértéke ilyen esetekben a kamion korától és teljesítményétől függött, jellemzően pár százezer forintos összeget jelenthetett kamiononként. Mondjuk átlagosan kétszázezres illetékkel számolva viszont egy 2500 kamionos flottánál ez a szabályozási húzás félmilliárdos tiszta nyereséget jelenthet akár Wáberer Györgynek, ugyanekkora mínuszt az államnak.
Ez persze nem csak a Waberer's-nek lesz jó, de igazán nagyot az óriási flottával bíró kamionos cégek szakíthatnak rajta.