Az MNB 14 millió forint bírságot szabott ki a Wáberer Biztosítóra felügyeleti és fogyasztóvédelmi hiányosságok miatt, írja a jegybank sajtóközleményében. A jegybank egyebek közt a biztosító ügyfél-tájékoztatási és panaszkezelési rendszere kapcsán talált szabálytalanságokat.
A Magyar Nemzeti Bank átfogó vizsgálatot végzett a Wáberer Hungária Biztosító Zrt.-nél, amely a 2013 februárjától a vizsgálat lezárásáig terjedő időszakot tekintette át. A vizsgálat egyebek közt megállapította: a biztosító az ügyfél-tájékoztatáshoz használt dokumentumaiban a jogszabályváltozásokat jelentős késedelemmel vagy egyáltalán nem vezette át. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződésekkel kapcsolatos tájékoztatókat, értesítőket sokszor határidőn túl küldte meg az ügyfeleknek, illetve panaszkezelése több szempontból sem felelt meg a jogszabályi előírásoknak.
Hiányosságokat talált a jegybank a biztosítási szerződések egyes tartalmi elemei kapcsán, és a szerződésnyilvántartó rendszerben is. A kockázatkezelési rendszer esetében hiányzott a biztosító konkrét kockázati limitrendszere, s az azok megsértésekor alkalmazandó eljárások. Problémák merültek fel a biztosító szervezeti és működési szabályzatával, call centerének informatikai működésével és a számlarenddel kapcsolatban is.
Az MNB határozatában kötelezte a Wáberer biztosítót, hogy szeptember 30-ig adjon számot a feltárt hiányosságok kijavításáról, továbbá 7-7 millió forint felügyeleti, illetve fogyasztóvédelmi bírságot is kiszabott a biztosítóra.