Ha az unió nem támogatja a projektet, az OTP vezetésével felálló banki konzorcium finanszírozhatná a hármas metró 137,5 milliárd forintba kerülő felújítását - írja a Népszabadság. Az uniós támogatási kérelem elutasítására és a részleges finanszírozásra már a kormányzati döntéshozók is egyre nagyobb esélyt látnak.
Az OTP a hírt nem kommentálta a lap kérdésére, Tarlós István kommunikáció igazgatója pedig annyit árult el, hogy Tarlósnak mindegy, hogy a kormány miből teremti elő a pénzt, de állnia kell a költségeket, ha már egyszer ígéretet tett erre.
Az biztosnak tűnik, hogy Budapest nem vehet már fel több hitelt, többek között azért is, mert a város szűkölő bevételei miatt kevesebb is jutna újabb kölcsönre. Az államnak ezért a törvényi előírások mellett még egy oka van arra, hogy garanciát nyújtson.
Ezt ugyanakkor jó eséllyel szigorú feltételekhez kötik majd. A lap szerint az EU a Brexit után még kevésbé mert majd olyan projektet finanszírozni, amit az uniós források rossz felhasználására lehetne példaként felhozni, és ez a projekt nem tartalmazna fejlesztést, csak felújítást.
Az Európai Bizottság korábban arra utalt, hogy más közösségi finanszírozási alapokon keresztül segíthetnének, ám ezek visszatérítendő támogatások lennének, és az sem biztos, hogy a teljes projektet fedezni lehetne így. A lap korábban arról is írt már, hogy a minisztériumi körökben előkerült a már a részleges felújítás gondolata.