Az MNB 14 millió forint felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Consequit Pénzügyi Tanácsadó és Biztosításközvetítő Zrt.-nél, illetve a Consequit Alkusz Kft.-nél feltárt ügyfél-tájékoztatási, panaszkezelési és egyéb szabálytalanságok miatt - közölte a jegybank pénteken.
A Consequit Zrt.-re 6 millió, a Consequit Alkusz Kft.-re 8 millió forint felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az MNB és kötelezte a társaságokat a hiányosságok pótlására, a jogszabályszerű működésre.
Az MNB vizsgálata szerint a Consequit Zrt. pénzpiaci közvetítői tevékenysége során nem mindenkor teljesítette dokumentáltan a szerződéskötést megelőző ügyfél-tájékoztatási, igényfelmérési és ajánlat-elemzési kötelezettségét. A cég ügyfél-tájékoztató dokumentumai és közvetítői nyilvántartásai sok lényegi információt nem tartalmazott, például azt, hogy a közvetítő melyik biztosító nevében jár el, és hogy megkötheti-e helyette a szerződést.
A Consequit Alkusz Kft.-nél az MNB eljárása megállapította, hogy a biztosítókkal kötött megállapodások több ponton ellentétesek voltak a törvényi előírásokkal, a szerződéskötést megelőző tájékoztatásuk több esetben is megtévesztőek volt és az ügyféligényeket sem mindig mérték fel megfelelően.
Az alkuszcég olyan biztosításközvetítő személyeket is igénybe vett, akik nem szerepelnek a felügyeleti nyilvántartásban, nem volt a termékekről részletes ismeretük és szakmai továbbképzésüket sem igazolták megfelelően. Az eljárás során az is kiderült, hogy a társaság nem biztosította az írásbeli válaszok tartalma teljes körű legyen, illetve azt sem, hogy az ügyfelek a jogszabály által meghatározott valamennyi panaszbejelentési módot igénybe vehessék.