Még nem lehet pontosan tudni, mennyibe kerül a kormány népszavazási kampánya, de úgy tűnik, hogy köztéren egy francia multi nyert az állami kommunikáción - írja a Világgazdaság.
A "kényszerbetelepítés elleni", október 2-i népszavazásról indított kormányzati kampány végleges költségeit csak a teljesítési igazolások aláírását követően tud információt adni a Kormányzati Tájékoztatási Központ, de azt már elárulták a lapnak: a kampány egy a már megvalósult akciókra is vonatkozó keretszerződésen belül zajlik.
A Miniszterelnöki Kabinetiroda aktuális kormányzati intézkedésekről szóló lakossági tájékoztató kampányaival kapcsolatos feladatok ellátására vonatkozó pályázat nyertesei Csetényi Csaba-féle cégek, a Network 360 Reklámügynökség Kft. és az Affiliate Network Kft. lettek, összesen 3 milliárd forintot fordíthatnak erre a célra a kabinetiroda honlapján elérhető információk szerint.
A hét köztéri, azaz óriásplakát- és citylight-reklámfelületeket értékesítő céget vizsgálva azt látjuk, hogy a legnagyobb károkat a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft. szenvedte el – hámozta ki a VG a Kantar Media listaáron számolt adataiból.
Szintén megérezte Simicska kegyvesztetté válását az euroAWK Kft, amelyben Simicska üzlettársa, Fonyó Károly egy ideig 15 százalékos tulajdonnal rendelkezett, bár azóta a német tulajdonos tőkét emelt a cégben, így Fonyó részesedése 1 százalék alá esett.
A Publimont Kft. és az euroAWK idén is kihasított valamennyit az állami hirdetésekből, előbbinek azért is juthatott ezekből, mert nem tudták kikerülni a piac második legnagyobb szereplője kezében lévő felületeket. Ugyanakkor a jelek szerint a magánszféra rárepült a felszabadult területekre, hiszen a Publimont a második legnagyobb bevételnövekedést érte el az idei első öt hónapban, és az euroAWK is a három legnagyobb bővülést elérő outdoor médiavállalkozás között volt.
A dobogó legfelső szintjére viszont a francia JCDecaux Hungary Zrt. került, amely az idei első öt hónapban 15 százalékkal növelte bevételét, ez listaáron meghaladta a nyolcmilliárd forintot.
azok súlya a teljes reklámbevételen belül pedig a 2015-ös 2 százalékról 13 százalékra ugrott. Így az állam Brüsszel-ellenes hirdetéseinek legnagyobb kedvezményezettje a köztéren – a végső számok ismerete nélkül vélelmezhetően – egy francia multi lehet.