A Világgazdaság értesülése szerint a Mercedes 2018 körül kezd majd munkaerőt keresni a Kecskeméten épülő új gyárba, ahol 2020 körültől 2500 új emberre lesz majd szükség. A lap szerint elképzelhető, hogy a cég már az Audi munkavállalóit is megkereste, akik közül 750 embernek hamarosan egyébként is feleslegessé válik a munkája a győri gyárban, hiszen ott hamarosan három műszak helyett csak kettő műszakban üzemelnek majd. Őket az Audi egyébként meg akarja tartani, ezért a Volkswagen-konszern más telephelyein kínálnak nekik állást.
A Magyar Gépjárműipari Szövetség (MGSZ) főtitkára, Kilián Csaba a lapnak azt mondta, a Mercedes is aggasztja a munkaerőhiány, és arra számítanak, hogy Nem lesz könnyű két-három éven belül megfelelően képzett szakembereket találni a Kecskemétre.Az autógyártók között a munkavállalókért folytatott harc a béreken is meglátszik, ugyanis a MGSZ-hez tartozó járműgyártó cégeknél 10-20 százalékos béremelkedés sem volt ritka az elmúlt években.
De nemcsak az országon belüli verseny hajtja fel a béreket, hiszen a magyar munkavállalókat már a szlovák autógyárak is igyekeznek megszerezni. A béreken kívül a juttatási rendszerrel is próbálják vonzóbbá tenni magukat a cégek: a kecskeméti Mercedes például egy éve saját óvodát és bölcsődet nyitott, valamint kedvezményesen bérelhető, teljesen felújított lakásokat biztosítottak negyven munkavállaló számára, de bővíteni akarják még a kedvezményesen bérelhető lakások számát.