Az év eleje több mint háromszorosára nőtt a munkaerőhiány a MÁV-nál: míg 2015 utolsó napján még "csak" 233 dolgozó hiányzott a vasúttársaságtól, addig mára már legalább 800 betöltetlen munkahelyük van.
Az év végi szám a vasúttársaság által közzétett adatokból derült ki, amelyeket Bangóné Borbély Ildikó MSZP-s képviselő kérdésére tett közzé a vasúttársaság, illetve Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára. Bár Fónagy szerint semmi gond nincs, és kezelni fogják a munkaerőhiányt, idén csak rosszabbodott a helyzet - írja a Napi.hu.
Az év égi számok szerint legnagyobb munkaerőhiány a MÁV-START Zrt.-nél volt, ahol az üzleti tervben felvázolt 14 235 fős létszámhoz képest 128 fő hiányzott év végén. A MÁV Felépítménykarbantartó és Gépjavító (FKG) Kft.-nél, a tervhez képest 58 fős volt az elmaradás. A legnagyobb foglalkoztató MÁV Zrt.-nél 18 093-an dolgoztak (a közfoglalkoztatottakat nem számolva), ez csupán 17 fővel volt kevesebb az üzleti tervben megcélzottnál. A másik négy, kisebb MÁV leányvállalatnál még ennél is alacsonyabb volt a tervhez képest számított létszámhiány.
A helyzet viszont rohamosan romlik, a vasúttársaságnál 2016. július elejére már közel 800 fős munkaerőhiányt ismertek el a sajtónak. A mára kialakult gondok látványosak: az akut munkaerőhiány kezelésére a MÁV - az állásbörzétől a hangosbemondós toborzásig - szinte minden kommunikációs eszközt megragadott.
A munkaerőhiány oka nemcsak az elvándorlás, hanem az is, hogy nem érkezik megfelelő létszámú utánpótlás a tömegével nyugdíjba vonuló dolgozók helyére. A Vasutasok Szakszervezetének adatai szerint 2019-ig további 4 ezer MÁV-alkalmazott számára esedékes a nyugdíjazás.