Eredetileg év végén kaphatott volna versenytársakat a Volán, de a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) arról tájékoztatta a Világgazdaságot, hogy a kormány három évvel kitolta a határidőt. Ez azt jeleni, hogy 2019 decemberéig a huszonnégy egykori Volán-társaság jogutódjaiként megalakult hét regionális közlekedési központnak megmarad a monopolhelyzete.
Az NFM válasza alapján a döntés az utasok zavartalan ellátását szolgálja, és az is a hosszabbítás mellett szól, hogy a Volán monopolhelyzete a hazai járműgyártásnak is kiszámítható rendelésállományt jelent, illetve a nemzeti buszgyártási stratégiához is passzol.
Az új határidő elég időt hagyna a hazai autóbuszgyáraknak, amiből több is van: Kravtex-Kühne-csoport és az Evopro mellett nemrég az ITK Holding jelentette be, hogy Mercedes-alapokra fejlesztett buszokat gyár majd Debrecenben.
A Volán-cégek már most is szereznek be a hazai piacról buszokat, de nagyobb mennyiségben még nem tudnának magyar buszokat venni. Pedig a járműparkjukra ráférne a fiatalítás, ugyanis azok már jóval öregebbek a tíz évnél, az uniós elvárások szerint pedig legfeljebb ilyen idős buszok közlekedhetnének piacnyitáskor.