A KSH friss adataiból az derül ki, hogy szeptemberben a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 3,7, a belföldi vendégek által eltöltötteké 15 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbi szinthez képest. A szálláshelyek bruttó árbevétele 8,4 százalékkal nőtt. A csehek, az osztrákok és a lengyelek is sokkal nagyobb számban jöttek, mint tavaly ilyenkor. További részletekről itt olvashat.
Az Airbnb egyre nagyobb szeletet hasít ki a turisztikai piacból. A piacon 2010 és 2015 között a kapacitás a kétszeresére nőtt, míg az Airbnb felületén átmenő vendégforgalom közel 6-szorosára nőtt. Eközben pedig a szállodai kereslet csak 40 százalékkal nőtt, közölte a BDO tanácsadócég az elérhető statisztikák alapján.
Budapesten a közösségi szálláshelyeken tavaly 2,2 millió vendégéjszakát regisztráltak, míg a szállodákban közel 8 milliós volt ugyanez a szám. Vagyis már a piac 20 százalékát adják a közösségi portálokon értékesített magánszálláshelyek.
A fővárosban az airdna.co adatai alapján közel 4 800 aktív vendéglátót tart nyilván az Airbnb, melyből 1200 több egységgel is rendelkezik. Bár ez a szám csak egyhetede a Párizsban és harmada a Barcelonában működő ilyen létesítményeknek, a hosszú távú lakásbérlőkön kívül természetesen a magyar szállodások természetesen sírnak, hogy az Airbnb rontja a bizniszüket.
Nagyjából azzal érvelnek, mint a taxisok az Uber ellen: nem egyenlőek a feltételek és ez így nem igazságos, legyenek a közösségi lakáskiadóknak is kötelezőek például a hőálló függönyök, a speciális szőnyegezés, a tűzvédelemi rendszer, mint nekik.