A diszkontok terjeszkedtek legintenzívebben a magyar élelmiszer-kereskedelemben, míg a magyar tulajdonú boltok száma folyamatosan csökken - írja a Világgazdaság.
Idén a legdinamikusabban terjeszkedő bolthálózat az Aldi volt, amelynek az év eleje óta nyolc új áruházát adták át, többek között Budapesten, Szegeden, Kecskeméten és Nagykanizsán, és decemberben még négy további nyílik.
A Penny Market tavaly 200 boltból álló hálózata idén októberig 207 boltosra bővült, Veszprémben pedig elkezdték építeni harmadik logisztikai központjukat, amely 7,7 milliárd forintba kerül. Ugyanakkor a Lidl idén csak egy új boltot nyitott, igaz, felújított 17-et a 165-ből.
A korábbi évekhez hasonlóan várhatóan idén tovább nő a diszkontok piaci részesedése a magyar élelmiszer-kereskedelemben. A magyar tulajdonú üzletláncok ugyanakkor gyengélkednek: