Index Vakbarát Hírportál

90 milliós bírságot kapott a Vodafone

2016. december 6., kedd 15:30

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Vodafone fontos információkat hallgatott el a Vodafone Family kedvező csomagdíjának igénybevételéhez kapcsolódó a „Négy előfizetés csak 6 880 Ft havonta” szlogennel futó reklámfilmjében, ezért 90 millió forint bírságot szabott ki a cégre - derül ki a GVH közleményéből.

A GVH úgy ítélte meg, hogy a 2015. november 2. és december 23. között látható tévéreklámok és a Tesco áruházakban bemutatott filmek nem tették egyértelművé a Vodafone Family 6880 forintos csomagjának egy csomó fontos részletét, például

A GVH-nak az volt a legnagyobb baja a reklámmal, hogy bár egy csomó minden kiderült belőle, ha egy reklámban a termék vagy szolgáltatás egy fontos jellemzőjét, például a promóciós árát kiemelik, akkor megtévesztő, ha közben elhallgatják az adott ajánlat további lényeges, az igénybe vételt korlátozó feltételeit annak ellenére, hogy a reklám formája lehetővé tenné, hogy ezeket is közöljék. A GVH a bírság kiszabásakor a reklámköltség összegét vette alapul.

Rovatok