Közlekedésbiztonsági okokra hivatkozva a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium indokoltnak tartja, hogy a segédmotorok is rendszámot kapjanak - írja a Világgazdaság.
A becslések szerint mintegy hatszázezer érintett jármű többsége tíz évnél idősebb lehet, így első forgalomba helyezésük környezetvédelmi jellemzőik alapján - az uniós előírásokon alapuló hazai szabályozás szerint - meg sem történhetne.
A rendszámosítás normál folyamata a kismotorok értékéhez képest aránytalanul nagy költségeket róhatna az üzemben tartókra, a bevezetéshez így valószínűleg jogszabály-módosításokra és egy egyszerűsített, költségkímélő eljárásrend bevezetésére lenne szükség.
A lap ír arról is, hogy várhatóan szűkülni fog azon járműveknek köre, amelyekre zöld rendszámot lehet igényelni. A Nemzetgazdasági Minisztérium tájékoztatása szerint a zöld rendszám esetében a technológia fejlődése miatt indokolt bizonyos módosítások bevezetése: a nagyobb károsanyag-kibocsátású hibridek kiszűrése érdekében növelni kell az elvárt hatótávolságot vagy a kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátás felső küszöbértékét. A változtatásokról egyelőre tárcaközi egyeztetés zajlik.