Az Euromonitor felmérése alapján 2016 elég gyenge év volt a divatiparban, ugyanis 2008 óta nem nőtt olyan keveset az iparág forgalma, mint tavaly (3,8 százalék volt a növekedés).
A növekedést a felmérés viszont alcsoportokra lebontva is részletezi, és ebből egy érdekes divattrend rajzolódik ki. Az látszik ugyanis a számokon, hogy az iparág tavalyi évét a sportruházat átlagon felüli forgalma mentette meg a maga 7 százalékos forgalomnövekedésével.
Ennek egyébként a Quartz cikke szerint részben az az oka, hogy egyre többen hordanak sportruházatot hétköznapi viseletként. A sportruházat forgalomnövekedése egyébként harmadik éve nyomja le az összes többi kategória forgalomnövekedésének mértékét. Az Euromonitor adatai is ezt támasztják alá, hiszen ezekből az látszik, hogy a piac nagy részét a kitevő klasszikus sportruházat mellett nagyot nőtt a "sportruházat által inspirált" ruhák kategóriája (ezen a területen hat százalékot nőtt a forgalom).
A cikk szerint főleg az olyan keleti piacokon volt nagy a forgalom, mint Kína, Thaiföld vagy India. Iparági elemzők egyébként már évek óta arról beszélnek, hogy nagyon telített a piac, és ezért a sportruházat forgalomnövekedésének lassan le kéne csillapodnia, de ez egyelőre megint csak egy várakozás maradt az adatok alapján.
Most mindenesetre megint a forgalom növekedésének visszaesését várják a kínai növekedés lassulása, a kínai fogyasztás szerkezetének átalakulása (áruk helyett több szolgáltatás vásárlása), illetve a brexit és Donald Trump jelentette világgazdasági kockázatok miatt.