Annyit hozott az online kassza a taxisoknál, hogy sokan megpróbálnak átszerződni most a jobb feltételeket kínáló vállalkozásokhoz. Számos taxiscég ugyanis az online kassza okozta bírságkockázatokat és költségeket átterhelné a sofőrökre, ezért sokan átszerződnének oda, ahol ez nincs így. Erről Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) szóvivője beszélt a Világgazdaságnak. Jobb feltételeket valószínűleg a nagyobb cégek tudnak kínálni egyébként.
A taxisoknak év elejétől ugyanis a kisboltok ügyéhez hasonlóan ismét tréfásan előkészítetlenül bevezetett online kasszát kell cipelniük. De ezt se mindenkinek, az is lehet, hogy valaki számlát ad inkább, és havonta bevallást küld a NAV-nak.
Tamás Miklós , a City Taxi vezetője pedig elárult egy keveset arról, hogy mennyit kaszálhattak a taxisok az Uber kitiltásával. Nos, kifejezetten sokat, fuvarszámban akár 50-60 százalékot is.
Egészen pontosan a lap szerint úgy fogalmazott, hogy a korábban illegálisan működő szolgáltatók – például az Uber és egyéb cégek – eltűnésével növekedett az egy autóra jutó megrendelések száma. Ez társaságonként különböző hatást váltott ki, vannak fuvarszervezők, amelyek szerint partnereik a korábbi napi 12-14 utas helyett ma már 16-20-at is fel tudnak venni.
Az Uber illegális működése egyébként legfőképp az árra vonatkozott, hatósági ár mellett illegális volt sokkal olcsóbban fuvarozni az embereket, ahogy azt a kormány el is mondta.
Azt korábbról tudjuk, hogy a taxis társaságok az Uber okozta verseny mellett is bőven növekedtek a taxiscégek. Ahogy azt is, hogy a taxisoknak időlegesen sikerült csak kilobbizniuk az innovatív cégek kitiltását, például már tavasszal bepróbálkozhat az Uber másik versenytársa, a Hopin.