Az e-kereskedelem 2016-ban arányaiban háromszor gyorsabban bővült a teljes hazai kiskereskedelemnél, a jelenlegi növekedési ütem korlátai azonban már látszanak – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei első felméréséből.
A teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 3,9 százaléka már netes értékesítésből származik. Miközben a kiskereskedelem egésze 2016-ban csak hozzávetőleg 6 százalékkal bővült, addig az online piac 18 százalékkal tudta növelni bevételeit. A növekedési korlátok jelei azonban már látszódnak, így a szektor 2017-ben minden eddiginél nagyobb kihívások és változások elé néz.
A 2016-os év az online kiskereskedelem vonatkozásában látszólag nem hozott nagy változást: továbbra is dinamikusan, 18 százalékkal nő a piac, 7-8 százalékos éves ütemben emelkedik a magyar online vásárló lakosság mérete, mely jelenleg már eléri a 2,8 millió főt, egyre több ismert, nagy márka jelenik meg a hazai online térben.
A színfalak mögött viszont komoly változások figyelhetők meg: