Az árbevétel alapján fizetendő reklámadó csaknem duplájára emeléséről itt írtunk korábban, most annyi újdonság van vele, hogy ismeretlen okból elhalasztották a tárgyalását.
Eredetileg ma tárgyaltak volna róla, de a HVG szerint porszem csúszhatott a gépezetbe, mert a Fidesz kérésére ismeretlen időpontra halasztották a törvénymódosítást. Az Mno.hu-nak Kövér László nem mondta el, hogy mi történt, a költségvetési bizottságban pedig Szűcs Lajos fideszes képviselő jelezte, hogy most mégse tud beszélni a törvényjavaslatukról. Legkorábban két hét múlva vehetik elő újra az ügyet.
A múlt kedden beadott javaslat szerint az adó mértéke az eddigi 5,3 százalékról június elsejétől 9 százalékra nő. A reklámadó mértéke a 100 millió forintos árbevételi szint feletti rész után emelkedik. Az emelés inkább a jövő évtől jelent majd sokaknak tehernövekedést, átmenetileg ugyanis – január 1. és május 31. között – a mostani 5,3 százalék helyett 0 százalék lesz az adó mértéke, hogy igazodjunk a brüsszeli elvárásokhoz. A 9 százalékos kulcs pedig csak június elsejétől élne.