Az idén már a nemzeti közmű-szolgáltatási rendszerhez tartozó Démász országos egyetemes szolgáltatói engedélykérelmet nyújtott be a Magyar Energia és Közmű-szabályozási Hivatalhoz (MEKH). Ha az engedély átmegy, több mint négy és félmillió fogyasztóval gyarapodik a nemzeti közművek áramszolgáltatását használók száma.
A országos kiterjesztéssel a szabad szolgáltató-választás lehetőségét mindenkinek meg akarják teremteni, így a vállalkozások mellett a lakosság számára is elérhető lesz a szolgáltatás.
A Démász elosztó társasága 11 milliárd forintos hálózatfejlesztési beruházásba kezdett februártól, amióta a nemzeti közműszolgáltatás rendszer része lett. A Démász jelenleg az ország délkeleti részén, Bács-Kiskun, Békés, Csongrád, illetve Pest megye déli részében mintegy 775 ezer fogyasztót lát el árammal.
A társaság Kecskeméten, Békéscsabán, Hódmezővásárhelyen és Szegeden a hálózatbővítések mellett jelentős közvilágítás-fejlesztésre és -bővítésre is készül.
Scherer Zsolt, a MEKH szóvivője az MIT-nek nyilatkozott tavalyi fogyasztóvédelmi statisztikáikról. Elmondása szerint közel 3300 panaszügyet zártak le tavaly, 120 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki, valamint határozatai alapján több mint 260 millió forint kötbért fizettek ki a felhasználóknak a szolgáltatók. Scherer szerint egyik kiemelt feladatuk a fogyasztóvédelem, aminek részeként a hivatal tájékoztatási, panaszkezelési, szabályozási tevékenységet lát el.
Tájékoztatása szerint a fogyasztók a leggyakrabban szerződésszegéssel, kereskedőváltással, felhasználóváltással és számlázással kapcsolatos panaszaik miatt fordultak a hivatalhoz. A tavaly beérkező panaszok jelentős hányadát a behajtási költségátalány alkalmazása miatti tömeges reklamációk tették ki. A hivatalhoz mintegy 2000 megkeresés érkezett, erre tekintettel a MEKH átfogó vizsgálatban hozott határozatot.