Az európai e-kereskedelem továbbra is évi 12 százalék körüli ütemben gyarapodik, míg a magyar szereplők ennél valamivel magasabb, 15-20 százalék közötti átlagos növekedéssel számolhatnak – derül ki az Ecommerce Europe legfrissebb előrejelzéséből.
Az európai e-kereskedelem teljesítménye 2016-ban 12 százalékkal nőtt, a Közép-európai átlag 14 százalék, míg Magyarországon várhatóan ennél magasabb, 15-20 százalék körüli a növekedés. A közleményből kiderül ugyanakkor, hogy nagy a szórás a vállalkozások eredményeiben, ugyanis a többség ennél kisebb mértékben növekszik, de vannak száz, vagy akár 1000 százalékos növekedést elérő cégek is. Ennek az az oka, hogy egy növekvő piacról van szó.
Ma az e-kereskedelem 4%-ot hasít ki a hazai kiskereskedelmi forgalomból, azonban ez az arány várhatóan jelentősen növekedni fog a következő években. Megváltoztak a vásárlási szokások, egyre több olyan terméket rendelünk online, ami korábban elképzelhetetlen volt. Komplett ágazatok kereskedelme költözik fel az internetre. Jelenleg a divat- és a napi fogyasztási cikkek online piaca fejlődik a legdinamikusabban.
Egy növekvő piacra idejekorán belépve könnyedén lehet fokozatosan építkezve egy - akár jelentős - szeletet kihasítani. Később, ahogyan sokasodnak a konkurensek, majd megjelennek a nagy nemzetközi szereplők, ez egyre nehezebb lesz.
Gyakran előfordul, hogy a széles termékpalettával bíró megastore, illetve a piacvezető szerepre törő nemzetközi kereskedők külső tőkeforrásból egész országokat kebeleznek be azzal a céllal, hogy később értékesítsék majd a márkát. Néhány iparágban már voltak is ilyen felvásárlások, ami mutatja, hogy a külföldi befektetők látnak a magyar piacban potenciált.