A gazdasági bizottság nevében Kósa Lajos beadta a reklámadó módosításának módosító javaslatát, ami alapján 9 százalék helyett csak 7,5 százalékra emelnék a reklámadó kulcsát a jelenlegi 5,3 százalékról.
Március végén jelentette be a kormány, hogy 9 százalékra emelik a reklámadót, majd április elején visszatáncoltak az ügyben. Kósa Lajos akkor azt mondta, hogy valójában csökkenteni szeretnék a reklámadót.
Korábban azt írtuk, hogy a reklámadónak erre a formájára alighanem már rábólintana az Európai Bizottság. A március végén benyújtott módosító egyik fontos pontja ugyanis az volt, hogy 100 millió forintos bevétel alatt nem 0 százalékos adókulcs, hanem adómentesség vonatkozott volna a cégekre, amire az EU-s szabályok már lehetőséget adnak. Kósa szavaiból az nem derült ki, hogy a 7,5 százalékos verzió esetén ez így lenne-e. Viszont mivel most a módosító módosítását adták be,
Az adóemelés ellen a Magyar Lapkiadók Egyesülete és a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete is tiltakozott. A szervezetek szerint az iparág nyereségrátája továbbra sem haladja meg az évi 2-3 %-ot, a reklámadó további növelése gyakorlatilag teljesen eltünteti a szektorban esetleg még termelődő nyereséget, ami további termékek megszűnéséhez, a szektorban működő vállalkozások számának csökkenéséhez, újabb leépítésekhez vezet. Ez szerintük a lapok az EU-n belüli székhelyváltásához vezethet, ami adókieséssel jár.