Több mint 26 milliárd forintot költünk el évente jégkrémre, ekkora a magyar jégkrémpiac - ez derült ki azokból az adatokból, amelyeket a Nielsen piackutató cég közölt a Világgazdasággal. A cég szerint így a jégkrém a top 20 termék közé tartozik a figyelt 90 élelmiszer-kategóriából.
Még úgy is elég nagy a magyar jégkrémpiac, hogy tavasszal az egy évvel ezelőtti szinthez képest 5 százalékkal esett vissza az elnyalt jégkrém mennyisége. Az, hogy a továbbiakban hogyan alakul a forgalom, az értelemszerűen attól is függ majd, mennyire lesz meleg a nyáron.
A Nielsen felmérése szerint a dobozos és vödrös jégkrémek a legnépszerűbbek, vagyis azok, amiket a családnak visz haza az ember, ezek teszik ki a forgalom 56 százalékát. A pálcikás és tölcséres jégkrémek forgalma viszont tavaly óta egy-egy százalékkal nőtt (ebbe nem tartozik bele az a tölcséres fagyi, amit a cukrászdákban gombócban veszünk, az a Nielsen kategóriái szerint, a fagyis süteményekkel együtt, nem számít jégkrémnek.)