Arról az elmúlt időben sokat írtunk, ki, hogyan és mennyit keres azon, hogy a magyar állam és tulajdonolt cégei milliárdokat szórnak el reklámokra. Viszont az csak most derült ki, hogy a reklámpiac egyik üstököse, a többek között a közmédia, a TV2 és még sok már tévécsatorna reklámidejét értékesítő Atmedia mennyit akasztott le ebből tavaly. Nagyon sokat:
Ezzel tavaly az Atmedia tavaly nagyobb bevételt ért el, mint egyik fő ügyfele, a TV2, amely 23 milliárd forintos bevételt könyvelt el.
Az Atmedia 2016 vége óta Tombor András tulajdona, akiről legutóbb akkor lehetett hallani, amikor megvette az utolsó, kormányközeli üzleti köröktől független jobboldali online újságot, a Mandiner.hu-t. Emellett Tombor, aki többek között a Mathias Corvinus Collegium alapítója, Habony Árpád üzlettársa a miniszterelnöki tanácsadó médiacégében, sőt, Habony Árpád saját bevallása szerint részben Tombor hiteleiből él. Pályájáról és bizniszeiről itt írtunk bővebben.
A 444.hu szúrta ki, hogy a cég végre, több mint két héttel a hivatalos határidő után benyújtotta a 2016-os éves beszámolóját, amiben látszik, hogy a majdnem 28 milliárdos bevételből 1,1 milliárd forint nyereségként meg is maradt a cégnél, az Atmedia ügyfelei pedig még lógnak is neki 9,6 milliárd forinttal.
Hogy honnan jött össze ez a szép bevétel? Részletesen nem tudni, de az biztos, hogy például a nagy állami hirdetőnek számító MVM reklámköltésének a negyedét, 712 millió forintot az Atmedia közvetíthetett ki. És ismerve a Fidesz-közeli média finanszírozásának modelljét, feltételezhető, hogy hasonlóan jártak el más állami cégek is, nem is beszélve a kampányaira milliárdokat elverő Miniszterelnöki Kabinetirodáról. Azt tudjuk, hogy az Állítsuk meg Brüsszelt! kampányban 988 millió forint ment tévés reklámokra csak áprilisban, és mivel valószínűleg ezek a reklámok elég sokszor mentek a TV2-n és az MTVA csatornáin, valószínűleg ezen is elég sokat keresett az Atmedia. Igaz, ez már az idei profitot fogja növelni.