Két autógyár egy-egy dízeles típusáról derült ki eddig a németországi kibocsátási vizsgálatok során, hogy csaltak az értékekkel – derül ki a Frankfurter Allgemeine Zeitung cikkéből, amit a Portfolio szemlézett.
A Volkswagen dízelbotrányát követően a német közlekedési minisztérium megbízást adott arra, hogy 29 dízelmotorral szerelt autónál teszteljék le a széndioxid-kibocsátást. 19-nél már megvannak a teszteredmények, ezeket közölte kedden a közlekedési miniszter, Alexander Dobrindt. A vizsgálat kimutatta, hogy a két autónál kirívóan magasak voltak a tesztértékek, az egyik egy 0,8 literes dízelmotorral szerelt Smart, a másik egy 1,6 literes dízelmotorral szerelt Opel Zafira volt. A Smartnál újabb vizsgálatok szükségesek, az Opelnél azonban módosítani kell a motorvezérlő szoftvert. A forgalomból semelyik modellt nem vonják ki.
A közlekedési miniszter azt is bejelentette, hogy létrehoznak egy intézetet, amely az autók fogyasztását és károsanyag-kibocsátását vizsgálja majd, az intézmény létrehozásában minisztériumok, fogyasztóvédelmi csoportok, környezetvédő szervezetek és autógyártók vesznek majd részt, évente 2 millió eurót költenének az intézmény működésére, ahol valós körülmények között tesztelnének évente közel 70 autót.