Az Auchan idén augusztusban Szekszárdon nyitja meg első magyarországi szupermarketjét, ezzel a kisebb üzletek szegmensében is beszáll a versenybe. A lánc emellett tovább fejleszti tavaly elindított e-kereskedelmi részlegét: a cél, hogy 2017 második felére teljes lefedettséget érjen el Budapesten és vonzáskörzetében – jelentette be a társaság évértékelőjén Dominique Ducoux, vezérigazgató, amiről a Napi.hu számolt be.
Az Auchan 2016 novembere óta már online áruháza is van. A cég célja ezen a területen, hogy 2017 második felére Budapest teljes területén, valamint az agglomerációban is elérhetővé tegye az online vásárlást és kiszállítást. (Jelenleg csak - a III. kerület kivételével - a főváros budai oldalán, továbbá Budaörs, Érd és Szigetszentmiklós környékén vállalnak házhozszállítást.)
A vezérigazgató szerint a cél az, hogy 2017 végére minden a teljes termékkör elérhető legyen az online áruházon keresztül. Országos lefedettségű házhozszállításra viszont a közeljövőben még nem lehet számítani, az inkább csak egy távlati célja a cégnek.
Ducoux az is bejelentette, hogy a lánc Szekszárdon augusztusban nyitja meg első szupermarketjét, és ezzel együtt megkezdődik a franchise-kapcsolatrendszer kiépítése is. Az Auchan később szeretne még országszerte szupermarketeket nyitni. Konkrétan az a cél, hogy 5 éven belül 30 szupermarketet, valamint további 30 franchise-üzletet nyissanak országszerte. Emellett hipermarketjeik számát is körülbelül 30 egységnyire bővítenék.
A koncepció az, hogy a szupermarketek a szokásosnál kisebb választékkal fognak üzemelni, ugyanakkor az online bolt átvevőpontjaiként funkcionálnak majd, így a lánc teljes áruválasztékát el lehet majd érni náluk.