Csalás miatt ismeretlen tettes ellen nyomozás indult a rendőrségen a Green Holidays csődje ügyében - közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság az MTI megkeresésére hétfőn.
A Green Holidays Kft. július másodikán vasárnap kora este jelentett fizetésképtelenséget. A társaság szervezésében aznap délelőtt még elindult egy magyar csoport Budapestről charterjárattal a törökországi Antalyába, de lefoglalt szálláshelyükre már nem jutottak el. Múlt szerdán minden utas hazaérkezett Magyarországra.
Az Indexen egy héttel ezelőtt írtunk a cég hátteréről és arról, hogy a körülmények alapján gyanítható, átverés áll a csőd mögött. Erről bövebben itt olvashat. A Green Holidays ugyanakkor török partnerét hibáztatja a kialakult helyzetért.
A biztosítási szerződés feltételei alapján az Uniqa Biztosító az utasokkal szemben 500 millió forint erejéig teljesíti a Green Holidays irodát terhelő fizetési kötelezettségeket. Az Uniqa Biztosító Zrt. múlt csütörtökig közel 2000 kárbejelentést fogadott és több mint 83 millió forintot fordított a Green Holidays csődje miatt nehéz helyzetbe került utasok megsegítésére.
A vagyoni biztosítékból a Törökországban ragadt utasok hazaszállítását, a kényszerű kint tartózkodás költségeit, illetve a már befizetett utazások előlegének, illetve részvételi díjának visszatérítését fizették. Vasárnap estétől szerdáig közel 800 károsultnak segített hazajutni a biztosító cég. A szállásra fordított költségek eddig 26 millió 253 000 forintot tesznek ki, a biztosító 4 repülőjáratot foglalt, erre több mint 57 millió 150 ezer forintot fordítottak. A biztosító augusztus 1-jéig fogadja a további kárbejelentéseket.
Közben az Uniqa hétfőn egyeztetett a kormányhivatal illetékes munkatársaival, hogy a Green Holidays Kft. utazásszervezővel kapcsolatban felmerülő jogi kérdéseket mielőbb tisztázzák. A biztosító minél előbb szeretné megkezdeni a kártalanítást és ezért kiemelten kezeli az ügyet - közölte az Uniqa az MTI-vel hétfőn.
Jelenleg, a második ütemben folyamatosan zajlik a kárbejelentések feldolgozása. A feldolgozás során a beküldött utazási szerződések alapján több kérdés is felmerült, amelyek megválaszolása egyoldalúan, kizárólag az Uniqa Biztosító részéről nem lehetséges a közlemény szerint.
Az Uniqa a kárügyek feldolgozása során azzal szembesült, hogy az utazásszervezői tevékenység, tehát
A biztosító emlékeztetett: azon ügyfeleiket, akiknek lefoglalt és befizetett utazása van, de még nem utaztak el, kérik, hogy jelentsék kárigényüket a 4839597 kötvényszám feltüntetésével az info@uniqa.hu e-mail címen.