Az OTP Bank jövő év január 31-ig visszahívja lakossági American Express (Amex) bankkártyáit, és azokat Mastercard Bónusz kártyákra cseréli le. Mivel csak az OTP-nek volt lakossági Amex-kártyája, ezzel a lakossági szegmensből kivonul a cég.
Az OTP Bank lecseréli a lakossági American Express (Amex) kártyáit, és helyettük Mastercard Bónusz kártyákat ad ügyfeleinek, tudta meg az Index. Úgy tudjuk, hogy az OTP és az American Express együttműködése megszűnik. Már régóta rebesgette a piac ezt a változtatást, de az Index információja szerint ez immár tény, és a bank már meg is kezdte az ügyfelek kiértesítését.
A hazai kártyapiacon nagyon nagy változásra nem kell számítani, mert a három globális éllovas, vagyis a Mastercard, a Visa és az Amex közül itthon az első kettő lényegesen erősebb szereplő, mint a most távozó Amex.
A vállalati Amexet saját kézben tartja az Amex, így a vállalati szegmensben maradhatnak Magyarországon is ilyen kártyák, de mivel a lakosságit kizárólag az OTP-vel működtette, ez meg fog szűnni. Úgy tudjuk, hogy az OTP július 17-től már nem bocsát ki új Amexet, a régieket pedig a lejáratuk napján lecseréli, de 2018. január 31-ig mindenképpen. Aki maga szeretné begyorsítani a folyamatot, az 2000 forint jóváírást kap, ha elindítja a cserét.
A vevők szerették az Amex-kártyákat, mert ez a kártya magas, akár három százalékos (például a Mol, a Lidl, vagy éppen a C&A hálózatában), de átlagosan is egy százalékos visszatérítéseket adott, illetve egyes értékesítési helyekkel további vásárlási kedvezményekben egyezett meg.
Úgy tudjuk a cserébe kapott kártyák feltételrendszere nem változik, bizonyos esetekben azonban kiegészül a Mastercard reptéri várójának a használatával. A kereskedőknek azért nem volt a szíve csücske, hiszen az átlagos jutalékszintje az Amex-kártyáknak volt a legnagyobb, 2 százalék körüli. Itthon a kereskedelmi bankok sem kaptak rá erre a típusra.
Az Egyesült Államokban azonban nagyon elterjedt kártyafajta, így vélhetően az elfogadóhelyek itthon továbbra is képesek lesznek az Amex elfogadására, legalábbis a turisztikai célpontok biztosan. Az elmúlt egy évben az Európai Unió több kezdeményezést is elindított, hogy a bankközi jutalékok szintjét lejjebb szorítsa, elsősorban az internetes vásárlások esetében érezte ezt indokoltnak.