A téli menetrend kezdetétől, azaz pontosan október 29-től nemcsak a kis, de a
a Wizz Air járatain, közölték az MTI-vel.
Váradi József vezérigazgató azt magyarázta még, hogy a gép telítettségétől függően majd lehet, hogy egyes poggyászokat levisznek a repülő csomagterébe, nem biztos, hogy minden elfér majd fenn a kabinban. Ezért praktikusan azoknak fog biztosabban elférni a nagy méretű kézipoggyászuk az utastérben, akik külön fizetnek az elsőbbségi beszállásért.
Ugyanakkor egyébként is egyre csökkent a légitársaság poggyászdíjból származó bevétele, az utasok egyre kevésbé akartak ezért fizetni. A cég utasonként átlagosan 28,8 euró kiegészítő díjat tudott behúzni a jegyáron kívül, és ebből már csak 9,5 euró volt a poggyászért fizetett díj, a tavalyi 10,2 euró helyett. Úgyhogy úgy tűnik, hogy inkább erős marketingeszközt csinálnak az ingyenes nagyobb poggyászból is.
A nagy méretű kézipoggyásznál azért nem kell még óriásbőröndökre gondolni a Wizz Airnél, náluk eddig fizetni kellett ugyanis a 42x32x25 centinél nagyobb csomagokért, legutóbb épp 10 eurót. A nagy méretű kézipoggyász felső határa jelenleg 56x45x25 centi, de ennek mérethatárát cserébe leviszik 55x40x23-ra, az ennél nagyobb poggyászok után ezután is extra díjakat számítanak majd fel.
Az 56x45x25 centiméteres poggyász igazából nagyjából az a mérethatár, ami rengeteg más légitársaságnál, köztük a Wizz Air egyes közvetlen versenytársainál alapból díjmentes volt eddig. Egyébként a variálás a csomagokkal nem vicc, a repülés egyik legjelentősebb változó költségét jelentő üzemanyagköltség erősen függ attól, hogy milyen nehéz az adott gép. Hosszabban a repülés költségeivel ebben a cikkünkben foglalkoztunk.
Váradi egyébként azt is elmondta, hogy a cég nagyon jó első negyedévez zárt, az utasforgalom a tavalyi első negyedévhez képest 25 százalékkal nőtt (7,2 millió ember), a bevételek 29 százalékkal (469 millió euró), az adózott eredmény 50 százalékkal (58,1 millió euró) ugrott meg.
Tunkli Dániel, a Concorde elemzője az Indexnek a hírt úgy kommentálta, hogy a Wizz Air újonnan kidolgozott rendszere egyfelől illeszkedik az iparági normákba, másrészt részvényesi értéket teremt, hiszen arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy az elsőbbségi beszállást igénybe vegyék így átlagosan 7-8 euróval fizethet többet az első nyolcvan utas.
„Nagyon fontos, hogy az újítás által a poggyászdíj bevételek csökkenő trendje nem csak megtörik, de várhatóan emelkedni is fog. Ezenfelül nagyon pozitív, hogy a vállalat kinevezte a már több mint öt éve a cégnél dolgozó Iain Wetherallt pénzügyi igazgatónak, ez mindenféleképpen egy megnyugtató lépés a befektetők számára, hiszen a vállalat tőzsdére lépése óta már két pénzügyi igazgató hagyta el a fedélzetet” – vélte Tunkli Dániel.
A flotta további növekedése által várhatóan az utasforgalom tovább tud nőni, így a vállalat a kedvező makrogazdasági, illetve olajpiaci környezetben tovább tud szárnyalni. A Concorde továbbra is az egyik legígéretesebb befektetési lehetőségnek tartja a Wizz Airt, ugyanakkor fontos látni, hogy a többségi tulajdonos Indigo Partner (45%) továbbiakban is értékesíteni fogja részesedését, amely átmeneti korrekciókat okozhat az árfolyamban.