A fesztiválszezonban tetőzik Magyarországon az óvszervásárlás, júliusban és augusztusban úgy 15-20 százalékkal többet költenek védekezésre a magyarok, mint az év többi hónapjában– derült ki a Nielsen piackutató cég felméréséből.
A magyar fogyasztók az elmúlt egy évben összesen 3,5 milliárd forintért több mint 20 millió óvszert vásároltak, ami darabszámra 5 százalékkal, forgalomban mérve 6 százalékkal több, mint egy évvel korábban volt. A fesztiválszezonon kívül amúgy februárban figyelhető meg egy kisebb kiugrás az piacon. Az sajnos nem derül ki a felmérésből, hogy akkor miért fogy több óvszer, de olvasónk tippje szerint a Valentin nap miatt lódulhat meg a kereslet.
Ami a fogyasztók ízlését illeti, a felmérés szerint a „színes-szagos” óvszereket nem igazán szeretik magyarok, a síkosított viszont borzasztó népszerű: 100 eladott óvszerből 90 ilyen. Úgy tűnik, ezenkívül inkább az egyszerűségre szavaznak a magyar fogyasztók, a színesek mellett sem a bordázott, sem az „anatómiailag formázott” óvszerek nem túl népszerűek a magyar piacon. Szeretik viszont a magyarok a nagy kiszereléseket, egyre inkább az ilyen dobozok fogynak.