A Portfolio cikke szerint több sebből is vérzik Benke Gábor az eTruck Motor Zrt. vezérigazgatójának története, aki nemrég több lapnak is arról nyilatkozott, hogy a világon egyedülálló fejlesztésre készülnek egy elektromos kamion formájában, amit a terv szerint Hegyeshalom közelében gyártanának.
Benke nyilatkozatai alapján a 10 milliárd eurós beruházás (ami 3-4 év teljes Magyarországra irányuló külföldi működőtőke beáramlása) elsődleges célpiaca Magyarország lenne (miközben arról beszélt, hogy a hazai éves kereslet sokszorosát fogja gyártani), kínai befektetők pénze is van az üzletben (róluk semmit nem lehet tudni), és a projekt pénzügyi oldalát a König Bank kezelné, (amit nem így hívnak már).
A Portfolio több állításról is kiderítette, hogy nem igaz:
Miután a lap beszélt a partnerekkel jelentősen megfogyatkoztak a partnerek az eTruck Motor Zrt. oldalán, már csak a König Bank és az Uber Transz maradt (bár a logók eltűntek, szövegesen még mindig fel vannak tüntetve a kamupartnerek). A König Bank ráadásul nem is létezik, az eTruck Motor Zrt. tulajdonosi körével megegyező tulajdonosi körrel rendelkező cég neve időközben König Investmentsre változott.
Benke a Totalcarnak azt is elmondta, hogy "egyedül a Fidesz kormány állt mellénk az olaj bábokkal szemben, emiatt az olajból élő országok folyamatosan támadják a magyar kormányt". A Portfolio a Nemzetgazdasági Minisztériumtól megtudta, hogy az eTruck Motor Zrt.-vel közvetlen kapcsolata nincs a Nemzetgazdasági Minisztériumnak, csak a projekt mérlegelése és teljes körű vizsgálata esetén lehet szó támogatásról.
A lap cikke szerint az is fura, hogy a cég egy világszínvonalú kamion lefejlesztése után nem sajtónyilvános bemutatót tart, hanem felrak egy videót a Youtube-ra a fejlesztésről. Ráadásul az is felmerül, hogy a videón rossz minőségben hallgató e-kamion hang valójában csak a videó alá lett keverve.