Eredménytelenül zárult a kollektív munkaügyi vita augusztus 31-i fordulója is, emiatt a munkabeszüntetést a VDSzSz Szolidaritás Utasellátó Alapszervezete 2017. szeptember 4-én 23:59-ig meghosszabbította - írja közleményében a Vasutasok Demokratikus Szakszervezete.
A téli menetrendváltással egy időben a MÁV-Start drasztikusan visszavágja utasellátó üzletágát, ami azt jelenti, hogy a decembertől a nemzetközi vonatoknak is csak a kisebb részén lesznek majd büfé-, illetve hálókocsik. A szakszervezet szerint pedig ez szükségképpen dolgozók csoportos leépítésével jár majd, ezért hirdettek sztrájkot. A vasúttársaság szerint nemzetközi trendről van szó, az utasellátás csak kevés vonalon üzemeltethető nyereséggel, és mindennek a tetejébe még a migránsválság is betett az üzletnek, a MÁV viszont azt állítja, csak átképzik és máshol helyezik el a büfé- és hálókocsik dolgozóit, leépítés nem lesz.
A VDSzSz viszont továbbra is leépítéstől tart, a MÁV pedig a szakszervezet szerint valótlanságokat állít arról, hogy mennyien sztrájkolnak, miközben egy hónapos szerződéssel nyugdíjas sztrájktörőkkel próbálja betölteni a sztrájk miatt üres helyeket. Ezen kívül a MÁV továbbra sem adott a VDSzSz-nek kielégítő választ arra, hogy hogyan lehet, hogy 2012-ben még 5 milliárd forintos eredménnyel záró utasellátó tavaly már 600 millió mínuszban volt.
A sztájk alatt a nemzetközi vonatok közlekednek, de ha az adott járat utasellátós személyzete sztrájkol, a vasúttársaság az étkező, háló vagy fekvőkocsiban nem tudja biztosítani az étkezési lehetőséget és az éjszakai szolgáltatást, ezért ezeket a kocsikat nem indítja el. A fekvőhelyes és hálókocsiba helybiztosítással rendelkező utasokat ülőhelyes kocsival juttatja el a MÁV-Start a célállomásra.