Letölthető lett a Közérdekvédelmi Központ honlapján az összses 2014-2016 közti, paksi bővítéssel kapcsolatos szállítói szerződés.
Egészen pontosan az MVM Paks II. Zrt. 2014-ben, 2015-ben és 2016-ban kötött szolgáltatási és beszerzési szerződéseit tették ki, mivel a vállalat nem akarja ezeket átlátható formátumban felrakni az oldalára. Ez a Közérdekvédelmi Központ Jávor Benedekhez, a Párbeszéd EP-képviselőjéhez kötődik, ő is indította meg az egész nehézkes adatkérést a közelméyük szerint még 2014-ben.
A most közzétett több ezer oldalnyi dokumentumcsomag mindenféle megbízást tartalmaz, a szakértői megbízásoktól kezdve, infrastrukturális megrendeléseken és ingatlanbérléseken át egészen a kocsik tisztításáig. Nettó összértékük körülbelül 21 milliárd forint, a határozatlan idejű vagy egyéb olyan szerződéseket leszámítva, amelyek végösszege nem megállapítható.
A legnagyobb tanulság szerintük mégis az, milyen elképesztő mennyiségű pénzt fordított az állami csapat kommunikációra, hogy meggyőzzék az embereket leginkább arról, hogy igenis szükség van rájuk. És hát arra is ,hogy hogyan győzhetnék meg az embereket még jobban.
Pontosabban nagyjából 1 milliárd forintot szántak a két új atomerőmű blokk építésének kommunikációjára, illetve a bővítés társadalmi elfogadottságának monitoringozására a 2014 és 2016 közötti időszakban. A pénz döntő része többnyire kormánybarát cégeknek jutott, a csomag legnagyobb kommunikációs szerződésést Simicska Lajos érdekeltsége, az I.M.G. Inter Media Group Kft. kötötte alig egy évvel a G-nap előtt. Más médiatermékekhez képest nagyot nyertek a bővítés népszerűsítésén Széles Gábor érdekeltségei is.
A Századvég Politikai Iskola Alapítvány közvéleménykutatási megbízást kapott, és mint a szerződésekből kiderül, már a 2014-2016 közötti időszakban is jelentős összegeket költött az MVM Paks II. Zrt. arra, hogy az atomerőműbővítést népszerűsítő interaktív kamion járja az országot és a fesztiválokat.