2017. szeptember 18., hétfő 15:49
A kormány módosította a közútfejlesztésekhez kapcsolódó korábbi határozatait, így több útépítés 2022 utánra tolódott, de az is kiderült, hogy mik a központi költségvetésből finanszírozott kulcsfontosságú budapesti kötöttpályás közlekedési projektek – írja a Napi.hu.
A rövid- és középtávú közútfejlesztési programba vette fel a kulcsfontosságú budapesti közúti közlekedési beruházások közül a Galvani-híd előkészítését, továbbá az M1-es autópálya 2×3 sávosra bővítésének előkészítését Budapest és Győr között. Ez utóbbi határideje 2020 vége.
A kormány 2022 utánra halasztotta az M1-es autópálya Hegyeshalom és a határ átkelési szakaszának akadálymentesítését, továbbá Békéscsaba megközelítését az M8-as autópálya Kecskemét-Nagykőrös közötti szakaszán és az M44-es autópálya Nagykőrös-Tiszakürt közötti szakaszán keresztül. Egyedül az M44-es autópálya Lakitelek-Tiszakürt közötti szakasza készül el 2022-ig.
Az M6-os autópálya az országhatárig autóútként kerül meghosszabbításra. Új projektek előkészítéséről is döntött a kormány, ezek közül kiemelendő az M8-as autópályának az M7-estől induló, Dunaújváros - Dunavecse - Kecskemét közötti szakasza, továbbá az M3 autópályát Mátészalkán át a román határral összekötő új út.
További fontos uniós pénzből 2022-ig megvalósítandó projektek:
- az M30-as autópálya Miskolc-Tornyosnémeti közötti szakasza - 2022 első negyedév,
- az M6-os autóút Bóly - Ivándárda közötti szakasza - 2020 harmadik negyedév.
- a Kaposvár megközelítésére szolgáló 67. számú főút Látrányt elkerülő szakasza 2021 harmadik negyedévében lesz kész.
- Komáromi új Duna-híd 2020 első negyedévére lesz kész.
- M70-es Letenye - Tornyiszentmiklós közötti szakaszának négysávúsítása 2019 második negyedévére készül el,
- az M15-ösnek az M1 - Rajka közötti szakasza 2019 negyedik negyedévben lesz végig négysávos.
Hazai forrásból valósul meg:
- a Zalaegerszeg megközelítését biztosító 76-os számú főút gyorsúttá fejlesztése 2022 végére valósul meg.
- az M3-as gyorsforgalmi út Vásárosnamény és Beregdaróc (az ukrán határ) közötti szakasza viszont csak 2x1 sávos lesz, ennek az előkészítését 2021 második negyedévéig kell befejezni. Ez az út később autópályává fejleszthető.
A budapesti kötöttpályás projektek listája:
- a Budapest-Kelenföld és Ferencváros vasútállomások között háromvágányú kapcsolat megteremtése, két új megállóval és a Déli Összekötő Vasúti Híd kiszélesítésével;
- a Budapest - Ferencváros - Kelebia vasútvonal fővárosi nyomvonalkorrekciója (ennek a MÁV a beruházója);
- a Ráckevei HÉV vonal fejlesztése és az egységes fővárosi kötöttpályás közösségi közlekedési hálózatba való integrálása;
- a Csepeli HÉV fővárosi villamos hálózatba integrálása;
- a kis földalatti rekonstrukciója és a járműbeszerzése, valamint a Gödöllői és csömöri HÉV vonalak felújítása.