Index Vakbarát Hírportál

Átvariált a kormány egy csomó útfejlesztést

2017. szeptember 18., hétfő 15:49

A kormány módosította a közútfejlesztésekhez kapcsolódó korábbi határozatait, így több útépítés 2022 utánra tolódott, de az is kiderült, hogy mik a központi költségvetésből finanszírozott kulcsfontosságú budapesti kötöttpályás közlekedési projektek – írja a Napi.hu.

A rövid- és középtávú közútfejlesztési programba vette fel a kulcsfontosságú budapesti közúti közlekedési beruházások közül a Galvani-híd előkészítését, továbbá az M1-es autópálya 2×3 sávosra bővítésének előkészítését Budapest és Győr között. Ez utóbbi határideje 2020 vége.

A kormány 2022 utánra halasztotta az M1-es autópálya Hegyeshalom és a határ átkelési szakaszának akadálymentesítését, továbbá Békéscsaba megközelítését az M8-as autópálya Kecskemét-Nagykőrös közötti szakaszán és az M44-es autópálya Nagykőrös-Tiszakürt közötti szakaszán keresztül. Egyedül az M44-es autópálya Lakitelek-Tiszakürt közötti szakasza készül el 2022-ig.

Az M6-os autópálya az országhatárig autóútként kerül meghosszabbításra. Új projektek előkészítéséről is döntött a kormány, ezek közül kiemelendő az M8-as autópályának az M7-estől induló, Dunaújváros - Dunavecse - Kecskemét közötti szakasza, továbbá az M3 autópályát Mátészalkán át a román határral összekötő új út.

További fontos uniós pénzből 2022-ig megvalósítandó projektek:

Hazai forrásból valósul meg:

A budapesti kötöttpályás projektek listája:

Rovatok